:
Для чого суспільному мовнику власні музичні колективи?

Для чого суспільному мовнику власні музичні колективи?

21 травня 2015

Якісна музика – один із невід’ємних елементів суспільного мовника. Власні радіо оркестри й хори є у 26-ти європейських мовників. Чи потрібен симфонічний оркестр українському? Про європейську практику та діяльність музичних колективів Національної радіокомпанії України (НРКУ) говорили на черговому засіданні учасники робочої групи з розробки стратегії НСТУ, яке відбулося сьогодні, 12 травня.

Серед країн Європи лідером за кількістю симфонічних оркестрів є Німеччина – їх аж 16. Наприклад, британський суспільний мовник має шість. Однак Україні теж є чим пишатися: симфонічний оркестр НРКУ існує вже 85 років і є одним із найстаріших у Європі. Він був заснований ще у 1929 році. До структури Об’єднання художніх колективів "Музика" НРКУ входять: Заслужений академічний симфонічний оркестр, Академічна хорова капела ім. П. Майбороди, оркестр народної та популярної музики, великий дитячий хор та Тріо бандуристок. Загалом це 200 працівників. А фінансується об’єднання виключно з держбюджету.

"Український симфонічний оркестр був третім після німецького та нідерландського, який було створено у системі радіо. Через рік був заснований оркестр BBC. Все починалося виключно з живих ефірів, а згодом ми перейшли до записів. Зараз ми знову повертаємося до практики live-концертів", – розповів під час презентації Об’єднання художніх колективів "Музика" його директор Володимир Шейко.

За роки існування симфонічний оркестр Українського радіо створив унікальну колекцію із понад 10 тисяч годин запису світового та українського фонду симфонічної музики, кіно та телепроектів. Базується оркестр в одній із найбільших студій Європи – концертно-студійному комплексі Українського радіо. Розрахована студія на 400 глядацьких місць, де проводяться не лише записи, а й прямі аудіозаписи й концертні трансляції.

"Мистецький продукт наших колективів регулярно транслюється по системі Європейської мовної спілки (ЄМС) на 56 країн світу. Наша діяльність розвивається на трьох континентах: Європі, Азії й Африці. У Європі ми активно гастролюємо Італією, Іспанією, Францією, Португалією, Бельгією тощо. Ми провели 72 концерти у Південній Кореї, а також стали першим симфонічним оркестром, якому було дозволено відкрити симфонічні сезони в Ірані, – розповів про активну міжнародну діяльність Володимир Шейко. – Однак незважаючи на наші досягнення працювати як окрема структура, без державного фінансування ми не зможемо. І чудово це усвідомлюємо".

Читайте також: