Чому саме Київ прийматиме Євробачення-2017? Відповіді Зураба Аласанії та Євгена Нищука

Чому саме Київ прийматиме Євробачення-2017? Відповіді Зураба Аласанії та Євгена Нищука

09 вересня 2016

Київ прийматиме Євробачення-2017. Столицю обрали на засіданні Організаційного комітету з питань підготовки та проведення Євробачення-2017 в Україні. Таке рішення на прес-брифінгу оголосили генеральний директор мовника організатора Національної телекомпанії України та міністр культури України Євген Нищук.

Чому саме Київ, вони також розповіли. Ми зібрали основні тези, озвучені очільниками НТКУ та Мінкульту на прес-брифінгу.

Про вибір міста

Зураб Аласанія: До останньої хвилини, навіть секунди, я гадки не мав, що буде. Настрій я бачив, бо були робочі групи, наради, де всі зустрічалися, про все і відверто розмовляли. Але ми до останньої секунди не знали, яке місто буде обране. І от зараз воно обране. Політичне рішення полягало у тому, щоб зібратися і прийняти рішення.

Ви нещодавно спостерігали за тим, як міські голови Києва, Одеси й Дніпра публічно сперечалися. Чи таке було б можливим, якщо б рішення було прийняте "підкилимно" – Президентом, Прем’єром чи кимось іншим. Раніше вони всі домовлялися між собою, пам’ятаєте? Не ці люди, але ці посади. Зараз усе відбувається відкрито, і ніхто до кінця не знав, яке рішення буде прийняте. Тепер рішення не ухвалюється однією людиною, а ми все одно незадоволені. Чому так довго? А тому що ми справді приймаємо рішення, ось чому.

Євген Нищук: Мушу ще раз повторити, що насправді це була дійсно неформальна історія. Більше того, Київ і справді відчув серйозну конкуренцію. До голосування були технічні й інші питання, виникало багато дискусій, кому все ж віддати перевагу. Щотижня приїздили з того чи іншого питання фахівці, навіть із-за кордону.

В останній період ми вже розуміли, що це будуть або Київ, або Одеса – їхні арени не потребують сьогоднішнього початку робіт. Міжнародний виставковий центр може починати роботи по облаштуванню, ми їх спонукатимемо починати вже відзавтра, але їм не треба будувати арену. Вдосконалення і аренда самого приміщення МВЦ буде мало не з кінця року. Ніякої гарячки немає в цьому. Так само, якщо би Одесу вибирали, то Чорноморець міг би ще навіть закінчити футбольний чемпіонат, і за тими даними фахівців, які збиралися робити покриття, їм потрібна була б арена з кінця листопада – початку грудня.

Про переваги й недоліки міст-претендентів

Зураб Аласанія: Я повинен оприлюднити так званий SWОT-аналіз (сильні і слабкі сторони пропозицій, можливості і загрози) усіх міст. Ці міста приїжджали сюди і захищалися, в тому числі і в НТКУ на робочих групах. Інформації так багато, що її треба було обробляти. А потім вже через таку кількість інформації "ми зависли", але хтось же має приймати рішення. Ось воно й прийняте.

Про місто-переможця – Київ

Євген Нищук: Київ готовий і надав гарантії на те, що на саме шоу він може витратити не менше 200 мільйонів гривень, на підготовку арени, ландшафту, всіх локацій та інфраструктури – 1 мільярд гривень.

Я скажу, посилаючись на те, що нам надав Київ. Попередньо поданий проект розміщення у МВЦ на 12-14 тисяч осіб. При моделюванні різних позицій приблизно таку цифру називали. Щодо сполучення, я підказав, що можна розвантажити дніпровський міст і, поєднавши приємне з корисним, запровадити річкові трамваї, які мають залишитися не тільки під час Євробачення, а в принципі для Києва назавжди.

Про частину локацій пісенного конкурсу

Євген Нищук: Розглядається новий майданчик для Євроклубу – це місце на березі Дніпра, яке ми знаємо як вертолітний майданчик біля Паркової алеї. Це також питання, де проводити церемонію відкриття конкурсу – чи Мистецький арсенал, чи Софія. Це питання Києва.

Про фінансування конкурсу

Зураб Аласанія: Зараз, після того як рішення про місто проведення прийняте, ми можемо почати рахувати бюджет. Джерела фінансування можуть і будуть різні, в тому числі спонсорські, від держави, а в червні наступного року і від ЄМС (Європейської мовної спілки) до нас теж щось повернеться. Державна гарантія повернеться повністю – всі 15 мільйонів гривень; вони недоторкані за будь-яких умов, крім відмови України від проведення Євробачення.

Євген Нищук: Важливою складовою були фінансові гарантії. Держава зробила уже свої гарантії перед ЄМС. Відповідно, було дуже важливо зосередитись на тому, щоби якомога менше було витрачено, або ж було перекрито державний бюджет саме містом, яке бере на себе відповідальність проводити Євробачення. Це дійсно важлива складова, що повинна була мати відповідні фінансові гарантії, де були проведені спеціальні сесії, які гарантували кошти на безпосереднє проведення Євробачення, кошти на всю інфраструктуру, зобов’язання щодо стовідсоткової підготовки конкретного місця, в даному випадку це МВЦ, яке буде облаштовуватися завчасно. Це місце, в якому повинні розміститися близько 12-14 тис глядачів, це облаштування всього навколо, ландшафтний дизайн, це і переїзд річковим трамваями з лівого берега на правий.

Про те, у чому програли Одеса й Дніпро

Євген Нищук: Скажу, що в Дніпрі є момент з ареною, яка потребувала початку робіт ще місяць тому. Це практично будівництво, реконструкція спортивної арени "Метеор". Справді, той проект є дуже цікавим, і те бажання, і ті гарантії Дніпра вселяли, можливо, якісь певні застереження, але я особисто вважав і вважаю, що Дніпро би встигло це зробити. Одною з головних проблем там були готелі. Вони давали гарантії, що будуть залучені номери в інший спосіб – приїзд/аренда кораблів із готельними номерами. Але все одно були в цьому аспекті певні моменти ризиків.

Одеса була і є привабливою. У виборі Одеси залучалися іноземні фахівці, які мали би покривати арену "Чорноморець". Із самого початку і я особисто, й багато хто досить скептично поставилися, бо це вартісна історія, а в мене було запитання, для чого витрачати такі кошти, якщо надалі на Чорноморець-арені цього покриття для футболу не треба. На що одеська команда сказала, що це покриття тоді буде перенесене на стадіон Спартак. В Одесі проблемним місцем є аеропорт: звучали гарантії, що всі остаточні роботи з добудови будуть завершені у березні місяці, що певним чином насторожило комітет.

Про Євробачення для всіх

Зураб Аласанія: Як представник ЄМС в Україні я мушу сказати, що Євробачення – це міжнародний конкурс, він про мир, про музику і пісні. З нашого боку, як організатора конкурсу в Україні, не може бути перешкод жодній країні світу.

Читайте також: