:
Аудитори пояснили суть виявлених порушень щодо використання коштів під час Євробачення-2017

Аудитори пояснили суть виявлених порушень щодо використання коштів під час Євробачення-2017

25 жовтня 2017

У засобах масової інформації поширюється новина про порушення на суму 500 млн гривень, що начебто були допущені ПАТ "Національна суспільна телерадіокомпанія України" в процесі організації Євробачення-2017. Керівництво НСТУ повідомляє, що ця інформація неправдива та маніпулятивна.

Цей факт підтвердили і у Державній аудиторській службі України (ДАСУ) під час брифінгу, який відбувся сьогодні, 25 жовтня. Голова ДАСУ Лідія Гаврилова пояснила суть виявлених порушень щодо використання коштів, витрачених на Євробачення-2017: "Державною аудиторською службою України при проведенні перевірки в ПАТ "НСТУ" не було знайдено якихось системних порушень законодавства чи зловживань, які б свідчили про розкрадання державних коштів при проведенні міжнародного пісенного конкурсу. Звісно, не вдалося уникнути неефективних витрат, але усі виявлені порушення мають суто формальний характер і вони не призвели до збитків".

До ПАТ "НСТУ" надійшов офіційний лист від Державної аудиторської служби України з вимогою усунути порушення, що були виявлені під час перевірки. Всі вони можуть і будуть усунені НСТУ в ході закриття проекту Євробачення-2017 у встановлені ДАСУ строки. Крім того, більша частина цих порушень вже була ліквідована ще до моменту отримання листа з вимогами.

Серед таких порушень названо, наприклад, недоотримання ПАТ "НСТУ" коштів від мовників-організаторів за оренду коментаторських кабінок. Це означає, що серед країн-учасниць Євробачення-2017 є ті, котрі не до кінця виплатили відповідні кошти за оренду, і НСТУ не отримала всієї суми прибутку. На сьогодні залишок недоотриманих коштів за цю оренду становить 382,8 євро. ПАТ "НСТУ" докладає всіх зусиль, щоб ці кошти були перераховані орендарями кабінок якнайшвидше, а відповідне порушення було усунуто.

До порушень також віднесено недоотримання компанією прибутків за продаж туристичних карток "Access Pass" на суму 1 233,3 тис гривень. Використання таких карток гостями-туристами було організовано містом-господарем Євробачення Києвом. Відповідно до укладеного із Комунальним підприємством "Київський міський туристично-інформаційний центр" договору на поточний рахунок ПАТ "НСТУ" вже надійшли кошти у розмірі 400 тисяч гривень, як частина прибутку, отриманого вказаним комунальним підприємством.

Серед порушень є також факт оплати харчування іноземних фахівців, які були залучені до роботи для підготовки Євробачення на суму 1 640,2 тис гривень. Проте ці кошти мають бути відшкодовані Європейською мовною спілкою. Очікується, що ЄМС поверне їх найближчим часом.

До встановлених порушень віднесено і завищення цін окремими підрядниками чи залучення ними субпідрядників. Попри те, що всі тендери відбувались за допомогою системи Prozorro і з дотриманням належної процедури, як виявилося, це не гарантує добросовісності всіх підрядників, які надають послуги. Тому НСТУ детально вивчає кожну з ситуацій та веде претензійно-позовну роботу у випадках, коли послуги були надані підрядником неналежним чином, за завищеними цінами чи не в повному обсязі. Дирекція ПКЄ, що діє у складі ПАТ "НСТУ", зобов’язана усунути такого роду порушення.

"Частину коштів вже повернено. ПАТ "НСТУ" проводить роботу щодо подальшого відшкодування. Ми тісно співпрацюємо і завжди готові надати свою допомогу. Тож чекатимемо на повернення грошових зобов’язань підрядниками, які недобросовісно віднеслися до виконання своїх обов’язків", – зазначила голова ДАСУ Лідія Гаврилова.

Ряд порушень вказують на наявність технічних помилок у документах, що також будуть усунуті, і не призводять до втрати коштів.

У згаданих маніпулятивних публікаціях вказують на залучення іноземних компаній до проведення Євробачення як на негативний факт. ПАТ "НСТУ" не вбачає проблеми у тому, що для високотехнологічного шоу компанія залучала найкращих фахівців та підрядників. Участь у тендерах брали як українські, так і іноземні компанії, а вибір підрядника відбувався за допомогою системи Prozorro. У деяких тендерах іноземні компанії дійсно були більш конкурентоздатними, насамперед, з точки зору вартості послуг, досвіду, фахівців та обладнання.

У кожному з конкурсів Євробачення щороку задіяні фахівці з різних країн, і цей факт не може визнаватись негативним, а вартість послуг цих компаній не є збитками.

При проведенні ревізії аудитори намагалися робити свою роботу об’єктивно та неупереджено. "Для всієї України міжнародний пісенний конкурс Євробачення-2017 став справжньою національною гордістю і ми пишаємося тим, як красиво і якісно він був проведений", – зазначили в ДАСУ.

Раніше ПАТ "НСТУ" повідомляло, що організатори Євробачення-2017 змогли зекономити близько 132 млн гривень при підготовці та проведенні конкурсу. Ми сподіваємось, що в подальшому ці кошти можна буде використати для продовження реформ Суспільного.

Нагадаємо, що обов’язки виконавчого продюсера Євробачення-2017 виконував Павло Грицак, який відповідав за підготовку та проведення міжнародного пісенного конкурсу у Києві. Його, як відомого і досвідченого фахівця, було залучено саме для проведення цього конкурсу, і ПАТ "НСТУ", як і засновники конкурсу – Європейська спілка мовника, високо оцінюють виконану ним роботу.

Читайте також: