:
Члени Наглядової ради ПАТ

Члени Наглядової ради ПАТ "НСТУ" підтримали рішення правління щодо відмови від трансляції політичної реклами 

30 листопада 2017

Правління публічного акціонерного товариства "Національна суспільна телерадіокомпанія України" під час засідання 20 листопада прийняло рішення відмовитися від трансляції на теле- та радіоканалах Суспільного реклами, пов’язаної з діяльністю політичних партій, громадських об’єднань, рухів політичної спрямованості чи окремих політичних діячів у позавиборчий період. Адже головне завдання суспільного мовника – служити громадянам країни, надаючи їм незалежну та корисну інформацію, заохочуючи критичне мислення.

Члени Наглядової ради ПАТ "НСТУ" підтримали прийняте правлінням рішення.

"Ми (Наглядова рада) їх (правління) до цього рішення не спонукали. Це власна ініціатива правління. Але, як на мене, це вчинок, гідний великої поваги", – написав на своїй Facebook-сторінці член Наглядової ради Олексій Панич. "Зверну увагу на неочевидне ззовні: найбільше це рішення торкнеться не центральних, а регіональних каналів (колишніх обласних ТРК, нині обласних філій суспільного мовника), яких звикли вважати своїм монопольним рупором і місцева влада, і народні депутатимажоритарники. Вангую, що популярності в парламенті суспільному мовнику цей крок не додасть, і розв’язання питання з катастрофічним недофінансуванням аж ніяк не полегшить. Але правління, вочевидь, вважає, що "честь дорожче"бо якщо суспільне від початку буде "прогинатися" під політично обумовлені гроші й торгувати своїм впливом на глядачів (а він є, особливо якраз там, куди не добивають комерційні заміри "піплметрів"), то, напевно, краще було б все це і не починати".

Заступниця голови Наглядової ради ПАТ "НСТУ" Світлана Остапа зазначила: "Я підтримую рішення правління про відмову від політичної реклами у міжвиборчий період. І розумію, чому таке питання виникло саме зараз. Із вступом в дію закону про державне фінансування парламентських партій, у кожної політичної сили тепер є бюджет з держбюджету на статутну діяльність. Наскільки я знаю, майже кожною партією передбачена стаття витрат на піар і просування в ЗМІ. І мені відомо, що до філій суспільного мовлення звертаються представники обласних осередків парламентських партій з вимогою розмістити політичну рекламу. І вони пропонують це в першу чергу філіям Суспільного, бо звикли, що раніше, звертаючись на ОДТРК, їм ніколи не відмовляли. Я думаю, апаратам партій треба дещо переглянути стратегію й усвідомити, що політичної реклами в міжвиборчий період не повинно бути, розміщення політичної реклами регламентується виборчим законодавством. Тому політичні партії нехай подумають, як ефективно використовувати кошти, передбачені на їхнє фінансування. А суспільне мовлення, на мій погляд, ухвалило абсолютно правильне рішення".

"Українське законодавство містить прогалину щодо регулювання політичної реклами на телебаченні й радіо в міжвиборчий період. Це означає, що немає вимог про завчасне оприлюднення розцінок на розміщення реклами, про надання ефірного часу партіям-конкурентам на рівних умовах тощо. Це викликає можливість для зловживань з боку ТРК на користь певних партій, а в результаті страждає глядач і слухач. Минулого року, коли політичні партії вперше отримали державне фінансування на здійснення своєї статутної діяльності, ми бачили на багатьох каналах політрекламу, хоча вибори в цей час не проводилися, – каже секретар Наглядової ради Суспільного Вадим Міський. – Загалом, політична реклама у міжвиборчий період має бути заборонена. І Суспільне мовлення своєю роботою показує приклад не лише медіа-ринку, а й законодавцю: правила, які запровадила в себе НСТУ мають стати нормою для всього медіа-простору в країні".

Нагадаємо, що прибутки від реклами є одним із законних джерел наповнення бюджету Суспільного. І протягом будь-яких виборчих перегонів ПАТ "НСТУ" гарантує всім учасникам рівний доступ до розміщення політичної реклами, яку законодавство України визначає як "форму передвиборної агітації, що виникає в період виборчого процесу". Така реклама, буде чітко маркована графічними, відео- та аудіозасобами так, щоб аудиторії було недвозначно зрозуміло, яка саме частина інформації є передвиборчою агітацією.

Читайте також: