:
Нічого, крім брехні

Нічого, крім брехні

10 січня 2018

Що таке несправжні новини? Як відрізнити фейкову новину від правди? Чи є різниця між фейковими новинами в Україні та США, чи проблема глобальна? Відповіді на ці питання дає документальна стрічка "Нічого, окрім брехні: боротьба з фейками", яку UA: ПЕРШИЙ покаже у четвер, 11 січня, о 19:00. Фільм створений у співпраці британського журналіста Тіма Вайта й української команди StopFake і присвячений проблемі поширення фейкових новин. Ідея створення стрічки виникла у двох членів команди StopFake – Євгена Федченка та Руслана Дейниченка. Фільм розповідає про те, як змінювалося явище фейкових новин від часів Другої світової війни до обрання президентом США Дональда Трампа.

"Стрічка розкриває саму важливість теми фейкових новин і пояснює людям механізм їх впливу. Чому взагалі важливо про цю тему говорити – бо вона напряму стосується кожної людини, оскільки кожен із нас є споживачем інформації, – розповідає один із авторів стрічки "Нічого, крім брехні" і головний редактор StopFake Євген Федченко. – Цей фільм є таким собі візуальним підручником в тому числі з медіаграмотності, оскільки він розкриває механізми роботи фейкових новин не лише на українських прикладах, але й на прикладах інших країн. Ми залучили до роботи над стрічкою найкращих світових експертів у цій галузі. Українцям дуже важливо буде почути ці голоси, щоб зрозуміти наскільки ця проблема виходить за межі країни і є глобальною й універсальною на сьогоднішній день".

У фільмі експертами виступили чимало відомих осіб: американський журналіст і документаліст Саймон Островський, засновник проекту Bellingcat Еліот Гіґґінс, старший редактор видання The Economist Едвард Лукас, дослідник медіа з Лондонської школи економіки Григорій Асмолов, редактор First Draft Алістер Рід і редактори StopFake Ольга Юркова та Руслан Дейниченко.

Прем’єра документальної стрічки "Нічого, крім брехні" відбулася у березні 2017 року. Тепер і глядачі Суспільного мають змогу переглянути фільм, який пояснює, як саме працює механізм фейкових новин. Це допоможе кожному з нас зрозуміти, що інформація буває різною – якісною і неякісною, правдивою й навмисне спотвореною для того, аби досягнути якоїсь політичної мети. "Українці мають усвідомити, що саме на них лежить відповідальність за споживання інформації або новин, які не є справжніми, щоб не ділитися нею з іншими і не ставати жертвами такої інформації, – додає пан Федченко. – І саме суспільний мовник знаходиться найближче до цього інтересу аудиторії і має найбільше можливостей захистити аудиторію від впливу фейкових новин, оскільки є незалежним актором у медійній екосистемі".

Читайте також: