українськарусский

Новини на Першому

Українські військові льотчики повернулися з чергової місії на Гренландії

27 квітня 2013, 23:30  

З мінус п'ятдесяти - в українську весну. Військові льотчики повернулися з чергової місії на Гренландії. Пілоти протягом трьох тижнів перевозили пальне з американської авіабази на данську полярну станцію. Місію виконували вже вп'яте у рамках операції "Північний сокіл". Завдання не з простих, кажуть військові. Бо працювати доводилося у складних кліматичних умовах. Як це їм вдавалося і за що цінують українську команду - знає Олеся Варламова.

Ось він - Іл-76. Військовий літак ще кілька годин тому кружляв над Данією, а ще раніше - над самим Північним полюсом. Перевіз майже 600 тисяч літрів пального та тонни вантажів. Три десятки найкращих військових авіаторів приймає летовище в Борисполі. Усі досвідчені пілоти і молоді амбітні механіки. Командир одразу звітує генералу: повернулися без втрат - місію виконано.

Олександр Кулібаба, заступник начальника авіації:

- Безорієнтирна місцевість, одноманітна, кругом сніг, все біло, обмежена кількість навігаційних засобів, магнітне поле дуже велике, і виконання польотів на обмежену площадку.

Промахнутись і не сісти на малесенький посадковий майданчик - неприпустимо, бо інакше пошкодять літак. За його станом слідкував підполковник Калініченко. Робота механіка небезпечна і складна: треба двічі на день підготувати літак до вильотів з американської авіабази "Туле" та данську полярну станцію "Норд".

Валерій Калініченко. заступник командира бригади з озброєння:

- Есть статическое электричество - там везде присутствует, дотронуться до поверхности любой - без получения статического разряда невозможно.

Підйом щодня о третій, холоднеча, та й спати неможливо, бо на вулиці цілодобово світло: полярний день. Утім, потрапити до місії військовим за щастя. Адже в Україні налітати таку кількість потрібних годин для присвоєння категорії вкрай важко.

Василь Нікіфоров, заступник командувача повітряних Збройних сил України:

- Ми за цей місяць підготували як льотчиків, як штурманів. Нальотували по 10-20 годин, за цей період вони і можуть налітать за цей самольот, а він налітав біля 100 годин.

На борту літака - ведмедик - подарунок від американців, і зайчик - на згадку про Україну. Підполковник Володимир Дементьєв має зібрати всі паспорти і відзвітувати перед керівництвом, аби отримати гроші за відрядження. Вдома на нього чекає дружина і двоє доньок. Рідних заспокоює, надзвичайних ситуацій майже не було.

Володимир Дементьєв, другий пілот:

- Радиосвязь - это северные широты, периодически булькала, бывало, один раз пропала. Пропала на участке, на котором так особо нет радиосвязи.

Тепер авіаторам треба ще здійснити переліт до Мелітополя на базу дислокації. Відтак короткий відпочинок з родиною - і знову в небо. Літаком Іл-76 та українською командою вже зацікавились канадійці та прибалти. Адже такого судна більше у світі немає: щоб літав завантажений і на великі відстані.

Автор: Олеся Варламова. Оператор: Микола Чеботарьов. Перший Національний.

Обрати дату Інші новини за цей день 

Календар

Зараз в ефірі

15:15
Д/ф "Темна матерія" Дивитися онлайн
15:50
Х/ф "Сімейне розслідування"
17:40
"Хочу співати". Національний відбір на ДПКЄ-2014