Як пише «Перший Новинний» з посиланням на соціологічне дослідження Deloitte Ukraine «Святковий шопінг українців-2025», інтерес до зимових покупок дещо зріс, але не в значних межах.
Витратитися на різдвяні та новорічні свята планують вже 75% жителів, тоді як рік тому таких намірів було 65%. При цьому лише 64% респондентів готові виділити кошти на благодійність.
Дослідження показує, що підготовка до свят змістилася на більш ранні терміни: близько 18% починають купувати подарунки до настання грудня, а основна маса (62%) робить покупки між 1 і 24 грудня. Відзначається стабільність витрат українців — 46% не готові витрачати більше чверті місячного доходу, а 54% мають намір вкластися в діапазон від 1 000 до 5 000 грн, що досить скромно.
Святковий бюджет від 5 001–10 000 грн частіше зустрічається у співробітників некомерційного/неприбуткового сектора (33%), представників бізнесу (33%) і військовослужбовців (43%). Суми понад 10 000 грн готові віддати на святкування 20% військовослужбовців і 19% підприємців.
Улюблені місця покупок залишаються незмінними: лідирують великі та середні супермаркети (43%), онлайн-магазини утримують другу позицію (27%), а косметичні мережі (21%) популярні через попит на подарунки для себе та близьких.
Товарні уподобання помітно різняться між поколіннями. «Зумери» частіше купують книги та друковану продукцію (20%), а «міленіали» — іграшки (49%). Серед жінок найбільш затребувані дитячі подарунки (45%), одяг і взуття (35%), косметика (27%) і товари для дому (27%). Чоловіки, навпаки, схильні вибирати електроніку і побутову техніку (31%), а також одяг і взуття (28%).
Особливу увагу українці приділяють гуманітарній підтримці — 64% готові направляти частину коштів на благодійність, а 8 з 10 найчастіше допомагають захисникам на передовій.
Раніше ми писали про те, що українці найчастіше шукали в Мережі у 2025 році.
